Organizuojamos integruotos vokiečių kalbos pamokos moksleiviams. Vokiečių kalbos žinios gali būti nuo minimalių iki labai gerų. Mokiniams pristatoma Austrijos istorija, geografija, politika, ekonomika, kultūra, turizmas ir pateikiami klausimai bei užduotys žodžiu ir raštu.
Pačius mažiausius kviečiame į garsinius skaitymus!
Garsiniai skaitymai – tai toks skaitymo būdas, kai tekstas įtaigiai, meniškai perteikiamas klausytojams balsu. Skaitomas knygeles parenka arba rekomenduoja bibliotekininkai. Garsiniai skaitymai plečia vaikų žodyną, skatina smalsumą ir kūrybiškumą. Kuo daugiau vaikai klauso ir skaito, tuo daugiau sužino. Skaityti balsu sveika ir naudinga! Susitiko metu galima ir trumpa ekskusija po bibliotekos patalpas.
Labiausiai tinka ir patinka vaikams iki 1 klasės.
Trukmė iki 30 min. Skirta iki 25 lankytojų grupei. Dėl susitikimo rašykite el. paštu [email protected] arba skambinkite tel. nr. +370 5 261 67 63.
Ar žinojote, kad norint susidraugauti su pasaka – visų pirmiausia ją reikia prisijaukinti? Tai padaryti Jus išmokys bibliotekininkės ir dailininkė Kristina.
Kad prisijaukintumėte pasaką, pirmiausiai turėsite būti labai kantrūs – reikės įsiklausyti ir išgirsti (tiesa, žodžiai tam nereikalingi), kitaip pasaka gali išsigąsti ir pabėgti. Antra, pasaką reikės iliustruoti. Čia kartu su draugais galėsite pasitelkti visą savo kūrybiškumą. Trečia – galėsite stebėti savo gražius piešinius spektaklyje ir džiaugtis visa širdimi.
Susidraugavus su pasaka Jūsų lauks ne mažiau magiška ekskursija po biblioteką.
Trukmė iki 1 val. Skirta 1–4 kl. mokiniams, grupės apimtis – ne daugiau nei 26 vaikai. Užsiėmimai vyksta pirmadieniais.
Registracija ir informacija telefonu +370 5 261 67 63 arba el. paštu [email protected].
Kviečiame vaikus pasinerti į magišką šešėlių pasaulį: už paprasto, neišvaizdaus šešėlio gali slėptis gražiausios istorijos ir įdomiausi herojai!
Kokio baisumo vilko dantys? Kaip parodyti, kad paršelio namas yra šiaudinis, o ne mūrinis? Kokio dailumo Pelenės kurpaitė? Atsakymus rasi šešėlių teatro ekrane.
Edukacijos metu bus supažindinama su šešėlių teatro sandara ir šviesos žaismo principais, skaitomos pasakos (arba kuriama sava istorija, jeigu skaitymo įgūdžiai dar nėra labai stiprūs) ir bandoma atkurti pasaką šešėlių figūromis. Po kūrybingo ir smagaus darbo žirklėmis laukia dar smagesnė edukacijos dalis: pasakos ir veikėjų pristatymai ekrane.
Trukmė iki 1 val. Skirta 1–4 kl. mokiniams, grupėje – ne daugiau nei 26 vaikai. Užsiėmimas vyksta lietuvių kalba.
Registracija – [email protected]. Daugiau informacijos telefonu: +370 5 261 67 63.
Išbarstytas knygų lobis laukia tavęs! Jei mėgsi nuotykius ir knygas – dalyvauk žaidime „Knygų lobis“. Kad surastum bibliotekoje paslėptas pirato brangenybes, tereikia kantrybės, gudrumo ir narsos! Nusiteik aktyviai ir smagiai praleisti laiką, įveikti užduotis ir knygų jūroje rasti kelią į pergalę!
Trukmė iki 60 min., 1–4 klasių moksleiviams. Edukacija vyksta lietuvių kalba. Daugiau informacijos telefonu: +370 5 261 67 63 arba el.p. [email protected].
Amanda yra jautriaausė ir girdi pamirštųjų vaikų atodūsius. Taip ji susitinka su Alfredu, berniuku, kurį pamiršo tėtis...
Ši neįprasta draugystė atneša daugybę nuotykių! Tad kviečiame artimiau susipažinti su Alfredu ir Amanda ir padėti jiems susitikti su pamirštaisiais radijo klausytojais! Reikės įdėmiai klausytis, šifruoti radijo dažnius ir keliauti klaidžiais keliais...
Tai komandinis-orientacinis žaidimas, skirtas 1–4 klasių moksleiviams. Jo trukmė – iki 1 val. Daugiau informacijos ir registracija: [email protected] arba telefonu +370 5 261 67 63. Edukacija vyksta lietuvių kalba.
Kviečiame į smagias veiklas bibliotekoje, kurių turime net kelias versijas:
SEKLYS KVIATKOVSKIS. Sekliui Kviatkovskiui mestas iššūkis. Kodėl iš kiosko staiga dingsta būtent jo mėgstamiausia kramtomoji guma? Jūsų kaip šnipų darbas – padėti Kviatkovskiui atskleisti dingusios kramtomosios gumos sąmokslą. Kiekviena šnipų komanda gaus skirtingas užduotis. Bibliotekoje paslėpti įkalčiai padės išsiaiškinti nusikaltimą. Laukia tai bent detektyvas!
Trukmė iki 60 min. Skirta 2-4 klasių moksleiviams. Daugiau informacijos telefonu: (8 5) 261 67 63 arba el.p. [email protected].
SEKLYS NOSELĖ – visų nusikaltėlių siaubas, genialus detektyvas, pro kurio akis neprasprūsta nė mažiausia detalė. Ir jam dar padeda kalbantis šuo Kuba! Bet seklys pavargo ir nusprendė grįžti atgal į gimtąjį Miestelį. Tačiau detektyvas be darbo ilgai nebuvo – kažkas pavogė grojantį laikrodį! Be to, mieste pradėjo sukiotis įtartinas Juodabarzdis, kuris Kubai visai nepatinka... Jūsų užduotis – kartu su Nosele surinkti po visą Miestelį išsibarsčiusius įkalčius ir išsiaiškinti, kas įvykdė šį nusikaltimą. Be to, Kubai taip pat reikės jūsų pagalbos – šuneliui reikia sužinoti, kodėl Juodabarzdis jį seka ir ar jis tikrai toks pavojingas, kaip atrodo.
Trukmė iki 60 min. Tai komandinis žaidimas. Vienoje komandoje žaidžia bent 3 vaikai. Skirta 1–4 kl. mokiniams.
DĖMESIO! Galima ir virtuali šios edukacijos versija.
SIMONA. Simonai labai patinka atostogauti su močiute Ohiuse. Tačiau šį kartą leisti laiką pas močiutę visai nejauku – kažkas kieme judina akmenines skulptūras ir namie girdimi keisti garsai. Ar padėsit išsiaiškinti, kas vis dėlto čia vyksta? Jūsų kaip šnipų ir naujųjų Simonos draugų darbas – padėti jai atskleisti, kas judina skulptūras. Kiekviena šnipų komanda gaus skirtingas užduotis. Bibliotekoje paslėptos užuominos padės įminti šią mįslę. Laukia tai bent detektyvas!
Trukmė iki 60 min. Tai komandinis žaidimas. Vienoje komandoje žaidžia bent 3 vaikai. Skirta 5–6 kl. mokiniams. Edukacinis užsiėmimas vyksta lietuvių kalba. Registracija el. paštu [email protected] arba telefonu: (8 5) 261 67 63.
Bibliotekoje į laisvę ištrūko magiški kerai, užbūrę visus miestelio gyventojus! Ar padėsite išspręsti paslaptingas mįsles ir pagaminti į realybę sugrąžinantį kvapą? Šioje edukacinėje programoje teks pasukti ne tik galvas, bet ir nosis! Leiskitės į nepamirštamą nuotykį ir sekite paskui teisingą kvapą.
Tai komandinis žaidimas, skirtas 6–8 klasių moksleiviams. Užsiėmimo trukmė – iki 1 val. Didžiausias galimas dalyvių skaičius – 30. Daugiau informacijos el. paštu [email protected] arba skambinkite tel. nr. +370 5 261 67 63.
Čia dėl garbės ir žinių grumiasi patys stipriausi ir ištvermingiausi vaikų protai! Protų kovos – tai linksmas ir nuotaikingas žaidimas. Tavęs ir tavo draugų laukia kalnas mįslių apie Vilnių. Kiekviena komanda per minutę turi atsakyti į vedėjo užduodamus klausimus ir taip rinkti taškus. Žaidimo pabaigoje skaičiuojami taškai ir renkami nugalėtojai. Laimi daugiausiai taškų surinkusi komanda.
5–10 klasių moksleiviams. Dėl susitikimo rašykite el. paštu [email protected] arba skambinkite tel. nr. +370 5 261 67 63. Edukacinis užsiėmimas yra nemokamas ir vyksta lietuvių kalba. Edukacija galima ir nuotoliniu būdu!
30 klausimų apie literatūrą, kultūrą, istoriją ir biblioteką – KAS, KUR, KODĖL? Ar išdrįsi priimti bibliotekos iššūkį?
Ši viktorina – tai įtemptas, bet linksmas ir nuotaikingas žaidimas. Kiekviena komanda turi atsakyti į kuo daugiau klausimų bei nepasimesti blitz turnyruose. Iš viso žaidėjų laukia 4 etapai.
Trukmė iki 45 min. Tai komandinis žaidimas. Vienoje komandoje žaidžia bent 3 vaikai. Skirta 8–10 kl. mokiniams.
Dėl susitikimo rašykite el. paštu [email protected] arba skambinkite tel. nr. +370 5 261 67 63. Edukacinis užsiėmimas yra nemokamas ir vyksta lietuvių kalba. Vaikus galime priimti nuo 9:00.
Ar tavo akys pakankamai pastabios, kad rastų pasislėpusią gramatinę klaidą? O ar gali raidžių labirinte atrasti 4 rašytojų pavardes? Jeigu į šiuos klausimus atsakei taip, reiškia, kad ir kitas užduotis atliksi kuo puikiausiai. Tad kviečiame kartu su draugais atraizgioti 5 smagius faktus apie rašytojus!
Užsiėmimas sudarytas iš dviejų dalių. Pirmosios dalies metu laukia ekskursija po visus 3 bibliotekos aukštus, o po to – žaidimas.
Užsiėmimo trukmė iki 60 min. Tai komandinis žaidimas. Vienoje komandoje žaidžia bent 3 vaikai. Skirta 7–9 kl. mokiniams. Registracija el. paštu [email protected] arba telefonu +370 5 261 67 63. Vaikus galime priimti nuo 9:00. Edukacija yra nemokama ir vyksta lietuvių kalba.
Kviečiame 7–9 klasių moksleivius į „Jausmų laboratoriją“ – emocijų ir jausmų pažinimo edukaciją.
Ar atpažįstate pyktį? O džiaugsmą? Įvairiausios emocijos mus supa nuolatos, tad svarbu mokėti jas identifikuoti ir suprasti.
Jūsų laukia nelengva, bet labai smagi užduotis – klausydamiesi ištraukų iš knygų, turėsite identifikuoti kuo daugiau jausmų. Kam pavyks tai padaryti sėkmingiausiai?
Užsiėmimas vyksta lietuvių kalba ir jo trukmė – iki 90 minučių. Registracija el. paštu [email protected] arba telefonu +370 5 261 67 63.
Adomas Mickevičius paliko nemažai pėdsakų Lietuvos sostinėje. Norint juos atsekti, teks pasitelkti loginį mąstymą ir kūrybines galias.
Spręsdami užduotis ypatingoje knygelėje, praskleisite paslapties šydą nuo Adomo Mickevičiaus klajonių XIX a. Vilniuje. Jūsų laukia įnirtingas ir smagus galvosūkis!
Tai komandinis žaidimas, skirtas 9–12 klasės moksleiviams. Užsiėmimo trukmė – iki 1 val. Didžiausias galimas dalyvių skaičius – 30.
Dauguma moksleivių tikriausiai mėgsta karts nuo karto pažaisti vienokius ar kitokius kompiuterinius žaidimus, bet ar susimąstome kaip jie kuriami? Ar užteks geometrinių žinių norint suprogramuoti žaidimo herojaus valdymą? Kokius matematinius ar loginius veiksmus galime pritaikyti norėdami padaryti žaidimą įdomesniu ar sudėtingesniu? Ar sugebėtume apjungdami turimas matematikos, informatikos, dailės ar net muzikos žinias sukurti unikalų žaidimą su mūsų pačių kurtais scenarijumi, grafika, garsais, iššūkiais bei valdymu?
Užsiėmimo metu ne tik mėginsime atsakyti į šiuos klausimus, bet ir kurdami nesudėtingą žaidimą pažindinsimės su programavimo principais. Paprastumo dėlei naudosimės patogiu nemokamu internetiniu įrankiu MakeCode, kuris dėl savo supaprastinto grafinio programinio kodo pateikimo blokeliais puikiai tiks tiek pirmajai pažinčiai, tiek ir pažengusiems programuotojams. Trumpai susipažinę su teorine dalimi, kiekvienas kursime savo unikalų žaidimo herojų, kurį galėsime valdyti ekrane. Tikimės viskas pasirodys kiek paprasčiau nei gali skambėti ir maždaug įpusėjus susitikimui jau galėsime džiaugtis veikiančiomis savo pirmojo kompiuterinio žaidimo užuomazgomis.
Bandydami sudominti moksleivius programavimu edukaciją pratęsime ieškodami interaktyvių ir kūrybiškų sprendimų, stengsimės juos pritaikyti kurdami nesudėtingą kompiuterinį žaidimą. Tikimės, kad pasinaudodami užsiėmimo metu įgytomis žiniomis, dalyviai galės savarankiškai arba su edukatoriaus ar informatikos mokytojo pagalba pratęsti pažintį su žaidimų kūrimu, toliau gilintis į programavime naudojamas kintamųjų, priskyrimo sakinių, sąlygos sakinių ir ciklų sąvokas bei naudojimo būdus ir sukurti ne vieną įdomų projektą.
Na, o išmėginti susikurtus žaidimus bus galima ne tik interneto naršyklėje, bet ir bibliotekos Kūrybos laboratorijos turimoje „Adafruit Pybadge LC“ mini konsolėje. Kviečiame apsilankyti!
Dalyviams reikalingas bazinis kompiuterinis raštingumas (mokėjimas naudotis pele, dirbti keliomis programomis vienu metu), taip pat pagelbės mokyklinės matematikos žinios.
Edukacija galima ir nuotoliniu būdu! Edukacija rekomenduojama 6–9 klasių moksleiviams, bet žinoma gali dalyvauti ir vyresni.
ℹ Daugiau informacijos ir registracija: el.p. [email protected] arba tel. +370 5 261 37 09
Šiandien tavo asmeninis pasirinkimas mažiau vartoti keičia mūsų visų rytojų. Daug išmetamų daiktų gali pratęsti savo gyvavimą. Palaidinė su dėme gali būti prikelta naujam gyvenimui ir sulaukti daugiau komplimentų nei tik ką nuo spindinčios vitrinos nužengęs gaminys. Tam reikia šiek tiek kūrybiškumo ir, žinoma, priemonių tam įgyvendinti. Užsiėmimo metu diskutuosime apie vartojimo kultūrą ir apie kiekvieno asmens sąmoningumo reikšmę mūsų aplinkai, o susipažinę su kompiuteriu valdomos plėvelių pjaustyklės ("ploterio") veikimo principu bei panaudoję šiluminio preso technologiją ir spalvotas aplikacijas, kartu prikelsime pabodusią, o gal suteptą mylimą palaidinę ar kitus medvilninius gaminius naujam gyvenimui. Užsiėmimo trukmė - 90 minučių.
Mus nuolat supa ženklai ir simboliai: kelio ženklai, žinomi prekių ženklai, valstybiniai ir tautiniai simboliai, sutartiniai ženklai, kurie mums padeda orientuotis parduotuvėse, kine ar oro uoste. Bet ar susimąstome, iš kur jie kilo, ką jie reiškia, kaip jie išsivystė iki dabartinių mums puikiai atpažįstamų simbolių? Ženklai ir simboliai šiuolaikinėje visuomenėje mums padeda atpažinti bendruomenes, tautas, žmonių vertybes, pomėgius ir dar daugelį kitų gyvenimo aspektų. Edukacija trunka 90 min. ir jos metu diskutuojama apie įvairių ženklų prasmę ir paplitimą šiandien, prisimenama, kokius tautinius ženklus per pastarąjį šimtmetį nešiojo lietuviai. Pasitelkdami modernią įsegamų ženkliukų gaminimo techniką, dalyviai turi galimybę pasigaminti savo unikalų ženklą.
Galimas dalyvių skaičius: 15 - 20.
Daugiau informacijos el.paštu [email protected] ar telefonu +370 5 261 37 09.
Edukacijos metu susipažinsime su pagrindiniais dronų veikimo principais, svarbiausiomis naudojimo taisyklėmis, diskutuosime apie galimus jų panaudojimo būdus.
Užsiėmimą pratęsime kompiuterinio žaidimo forma mokydamiesi programuoti drono veiksmus, o šio to pramokę kursime realų droną valdantį algoritmą ir mėginsime įveikti bibliotekos Kūrybos laboratorijoje parengtą trasą ar kliūčių ruožą.
Pažintinio užsiėmimo trukmė: 1-1,5 val. Dalyvių skaičius: 2-4 komandos po 2-3 dalyvius. Rekomenduojamas dalyvių amžius: 10–13 metų.
Registracija bei daugiau informacijos el.paštu [email protected] arba telefonu +370 5 261 37 09.
Dėliodami „Fisher Technik" konstruktorius susipažinsime su įvairiomis fizikos šakomis: mechanika, statika, elektronika, pneumatika, optika.
Edukacijos metu dalyviai yra suskirstomi į nedideles grupeles ir pagal instrukcijas dėlioja skirtingus konstruktorius, kurie iliustruoja skirtingus fizikos principus. Užsiėmimo metu yra ugdomas dalyvių komandinio darbo įgūdžiai, kūrybiškumas, kruopštumas, mokėjimas pažingsniui sekti instrukcijas bei gebėjimas savarankiškai, ar su draugų bei mokytojų pagalba, spręsti su tuo susijusias užduotis.
Edukaciją veda jaunatviški ir kūrybiški bibliotekos darbuotojai, pristatantys užduotį bei padedantys moksleiviams ją drauge įgyvendinti.
Planuojant užsiėmimą, galimas bendradarbiavimas su klasės ar dalyko (pvz. fizikos ar technologijų) mokytoju, specialių kūrybinių užduočių parengimas ir išmoktų dalykų apibendrinimas, pateikiamas klasės mokytojo.
Užsiėmimo trukmė: 1–1,5 val.
Dėl laiko suderinimo ar papildomos informacijos susisiekite el.paštu [email protected] ar telefonu +370 5 261 37 09.
Priklausomai nuo dalyvių amžiaus edukacijos metu turėsite galimybę susipažinti su „LEGO Mindstorms EV3“ arba „LEGO WeDo 2.0“ konstruktorių rinkiniais bei į juos įeinančiomis detalėmis, jutikliais, varikliais bei mikrovaldikliais, iš jų pagal instrukciją (ar nebūtinai) sukonstruosite savo pirmąjį robotą ir naudodami nesudėtingus blokinio programavimo principus išmoksite sukurti roboto veiksmų seką valdantį algoritmą.
Pasitelkdami turimus „LEGO Education“ serijos išmaniuosius konstruktorius lavinsime dalyvių kūrybinius bei inžinerinius įgūdžius, ugdysime algoritminį mąstymą, mokysimės analizuoti iš jutiklių gaunamus duomenis ir juos pritaikyti mokydamiesi robotų technikos bei programavimo pagrindų.
Užsiėmimo trukmė: 90 minučių.
Edukacija taip pat gali būti pritaikyta judėjimo negalią bei klausos negalią (jei dalyviai atvyksta su gestų kalbos vertėju) turintiems dalyviams.
Ar kada nors svajojai būti kompozitoriumi ir sukurti originalią melodiją, apjungti ją su įvairių stilių ritmais ar net paties įrašytais instrumentų ar aplinkos garsais? O galbūt visuomet norėjai sužinoti, kaip kuriama elektroninė muzika? Kviečiame drauge išbandyti vieną iš laisvai prieinamų nesudėtingų muzikos kūrimo programų - mokinsimės kurti savo ritmus, atsirinkti patinkančius garsus bei iš jų dėlioti ar įgroti muzikinius motyvus, įsirašyti garsą mikrofonu bei sujungti visą tai į vientisą kūrinį!
Edukacijos metu turėsite galimybę susipažinti su micro:bit bei Arduino mikrokompiuteriais, elektronika bei programavimo pagrindais. Tikimės viskas pasirodys kiek paprasčiau nei gali skambėti ir jau po kelių minučių galėsite džiaugtis savo pirmuoju veikiančiu algoritmu bei stebėti užduotį įgyvendinantį kišeninį micro:bit kompiuteriuką. Edukaciją pratęsime jungdami nesudėtingas elektros grandines, bei programuodami jų veikimą.
Planuojant užsiėmimą, galimas bendradarbiavimas su klasės ar dalyko (pvz. informatikos ar fizikos) mokytoju, specialių kūrybinių užduočių parengimas ir išmoktų dalykų apibendrinimas, pateikiamas mokytojo.
Rekomenduojamas dalyvių amžius/klasė: 5-12 klasių moksleiviai. Užsiėmimo trukmė: ~90 minučių Taip pat galimas ir tęstinis kelių edukacijų ciklas.
Edukacija taip pat gali būti pritaikyta judėjimo negalią bei klausos negalią (jei dalyviai atvyksta su gestų kalbos vertėju) turintiems dalyviams.
Pažintį kviesime pratęsti ir po užsiėmimo – savarankiškai ar su edukatoriaus pagalba įvairius elektronikos komponentus jungti į vientisą elektros grandinę bei juos programuoti mikrokompiuteriais nuo šiol galima mokytis Adomo Mickevičiaus bibliotekoje įsikūrusios Kūrybos laboratorijos atvirų durų darbo metu.
Edukacijos metu susipažinsite su kompiuterinio 3D modeliavimo (erdvinio geometrinio maketavimo) pradmenimis, kuriuos galima pritaikyti kuriant įvairiausius kasdienybėje naudojamus daiktus bei detales arba virtualios realybės erdves, lavinsime erdvinį mąstymą, galvosime apie daiktų ar erdvių dizainą ir mokysimės naudotis internetine programa „Tinkercad“.
Edukacijoje įgytas žinias ir patirtį taip pat bus galima vėliau pritaikyti toliau savarankiškai gilinantis į kompiuterinį erdvinį modeliavimą, mokantis kurti unikalaus dizaino modelius, daiktus ar tikslių išmatavimų detales, išbandant 3D spausdinimą, o ateityje ir mokytis naudotis sudėtingesnėmis ar profesionalesnėmis 3D modeliavimo programomis (pvz. bibliotekose turima „Solidworks“).
Dėmesingiausieji ir atkakliausieji dalyviai po edukacijos turės galimybę savarankiškai užbaigti pradėtą savo unikalaus nedidelio daikto dizainą (pvz., raktų pakabuką ar knygos skirtuką). Jūsų sukurtas daiktas galės būti atspausdintas bibliotekos Kūrybos laboratorijoje esančiu 3D spausdintuvu! O susimodeliavę savo virtualią aplinką bibliotekoje po ją galės pasidairyti pro virtualios realybės akinius.
Dalyvių amžius neribojamas, tačiau reikalingas bazinis kompiuterinis raštingumas (mokėjimas naudotis pele, dirbti keliomis programomis vienu metu, naudotis interneto naršykle).
Trukmė: 90 minučių.
Edukacija galima ir nuotoliniu būdu! Edukacija taip pat gali būti pritaikyta judėjimo negalią bei klausos negalią (jei dalyviai atvyksta su gestų kalbos vertėju) turintiems dalyviams.
Daugiau informacijos ir registracija: el.paštu [email protected] arba telefonu +370 5 261 37 09.
Valstybės biudžetinė įstaiga. Trakų g. 10, LT-01132, Vilnius, tel. +370 5 262 5570, el. paštas: [email protected] Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 190757755.