„Medijų ir informacinis raštingumas (MIRKT) – tai būtinosios kompetencijos (žinios, gebėjimai ir nuostatos), padedančios kritiškai vertinti žiniasklaidos, socialinių tinklų informaciją ir atrinkti patikimos informacijos šaltinius. Bibliotekos – informacijos ir žinių namai, kuriuose dirba profesionalūs informacijos specialistai, visuomet mielai atsakantys į kylančius klausimus“, – rašoma lietuviškoje medijų ir informaciniam raštingumui (toliau – MIRKT) skirtoje interneto svetainėje https://mirkt.bibliotekavisiems.lt/
Kaip paaiškinama šioje svetainėje, siekiant skatinti visuomenę kritiškai vertinti internete pateikiamą informaciją, 2022 m. pradėjo veikti Lietuvos Respublikos kultūros ministro sudaryta darbo grupė, koordinuojanti gyventojų medijų ir informacinio raštingumo kompetencijų ugdymo veiklas bibliotekose. Taigi ši darbo grupė jau parengė MIRKT programą ir metodiką bei ėmėsi ją įgyvendinti, o Lietuvos viešosios bibliotekos kviečia gyventojus savarankiškai naudotis Medijų ir informacinio raštingumo programa (MIRKT) bei nuo 2023 m. spalio dalyvauti bibliotekose vykstančiuose medijų ir informacinio raštingumo renginiuose.
Panašūs procesai vyko ir tebevyksta visame demokratiniame pasaulyje. Daugelyje šias temas gvildenančių mokslinių straipsnių vartojamos artimos arba giminingos sąvokos informacinis raštingumas, skaitmeninis raštingumas, medijų raštingumas ir kitos. Šiame tekste apžvelgsime tris užsienio tyrėjų pastarųjų metų mokslinius straipsnius, kuriuose gilinamasi į MIRKT ir viešųjų bibliotekų tarpusavio sąsajas bei bibliotekininkų vaidmenį gerinant visuomenės medijų ir informacinį raštingumą. Galbūt kai kurios užsienio tyrėjų įžvalgos tiks ir mūsų situacijai, o kai kurios mintys nuskambės netikėtai, pasiūlydamos idėjų, ką galėtume daryti kitaip.
Valstybės biudžetinė įstaiga. Trakų g. 10, LT-01132, Vilnius, tel. (8 5) 262 5570, el. paštas: [email protected]
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 190757755.
Komentarai